IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سو استفاده از کاربران و وجود ماینر های غیرمجاز در سایت پلیس راهور ناجا

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

طبق بررسی های انجام شده، برخی آدرس های سایت پلیس راهور ناجا حاوی کد اسکریپت ماینینگ بوده که با هدف استخراج دوج کوین از منابع سیستم کاربران در این سایت تعبیه شده است.Takian.ir Miner in rahvar naja

این کد با آدرس (https://coinpot.co/mine/dogecoin/?ref=D02EC5CED565&mode=widget) بصورت hidden در iframe انتهای سایت بارگذاری میشود و توسط مراجعین قابل مشاهده نمیباشد و تنها راه مشاهده آن مراجعه به Source Code صفحه میباشد.

Takian.ir Miner in rahvar naja1

بطور قطع این سوء استفاده بدون اطلاع پلیس راهور ناجا بوده و احتمالا بصورت غیرمجاز در این سایت تعبیه شده است.

لینک آدرس های حاوی ماینر:

1 - سامانه استعلام تخلفات رانندگی (http://estelam.rahvar120.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2371666)

2 - سامانه استعلام نمره منفی (http://estelam.rahvar120.ir/?siteid=1&pageid=395)

3 - وضعیت پلاک (http://estelam.rahvar120.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2553)

4 - استعلام تصادفات رانندگی خودرو (http://estelam.rahvar120.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2554)

5 - احتمالا بخش های دیگری از این سایت نیز آلوده هستند

Takian.ir Miner in rahvar naja Antivirus
متاسفانه بدلیل وجود محدودیت در دسترسی از IP های خارج از کشور به این سایت امکان بررسی نسخ قدیمی تر سایت از طریق سایت Archive.org وجود ندارد.
به کاربران پیشنهاد میگردد برای جلوگیری از فعالیت ماینرها در سیستم شخصی، حتما از آنتی ویروس های معتبر استفاده نمایید.

استخراج یا ماینینگ چیست؟

کلمه‌ی ماینینگ (Mining) کلمه‌ی رایجی است که در دنیای ارزهای رمزنگاری شده بسیار استفاده می‌شود و عده ای به دنبال این هستند که در این زمینه وارد شوند. اما واقعا ماینینگ چیست؟ احتمالا شنیده‌اید که در دنیای ارزهای رمزنگاری شده ماینینگ یکی از فعالیت های پر درآمد و تا حدودی سخت و پر هزینه است اما حقیقت چیست؟ در این مقاله سعی شده است تا در رابطه با ماینینگ توضیحات جامعی ارائه شود.

ماینینگ از کجا آمده است؟

از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ماهیت غیرمتمرکز دارند بنابراین برای کار کردن شبکه‌ی آن نیاز است تا افرادی در سراسر دنیا در حیات این شبکه دخیل باشند و سرویس ها و خدماتی را در اختیار شبکه قرار دهند. افرادی که در این امر مشارکت می‌کنند قطعا بی نصیب نمی‌مانند و شبکه به پاس خدمات آنها پاداش‌هایی را در نظر گرفته است که در قالب ارزهای دیجیتالی اهدا می‌شود که این پاداش‌ها به نوعی باعث تولید ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم و… می‌شود.

لغت ماینینگ (Mining) در ترجمه به معنی استخراج از معادن می‌باشد اما ارتباط آن با دنیای ارزهای رمزنگاری شده چیست و چرا از این کلمه استفاده کرده‌اند؟ دلیل استفاده از این کلمه این است که همانطور که می‌دانید استخراج در معادن کار سختی است و به تخصص نیاز دارد و فردی که این کار را انجام می‌دهد ممکن است به پاس زحمتی که می‌کشد طلا یا سنگ قیمتی پیدا کند (یا اصطلاحا آن را استخراج کند)، در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز افرادی که سرویس یا خدمتی به شبکه ارائه می‌کنند، به پاس خدمتی که انجام می‌دهند پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در قالب ارزهای دیجیتالی است و می‌توان گفت ارزهای دیجیتالی از این طریق تولید می‌شوند. به دلیل شباهت این فعالیت با معنای واقعی کلمه‌ی ماینینگ، استخراج ارزهای رمزنگاری شده، ماینینگ نام گذاری شده است.

ماینر چه کسی است؟

به افرادی که فرآیند ماینینگ را انجام می‌دهند ماینر (Miner) می‌گویند.

انواع ماینینگ

ماینینگ را می‌توان به سه بخش سخت افزاری، نرم افزاری و پلتفرم دسته بندی کرد.

ماینینگ سخت افزاری

این نوع ماینینگ مربوط به شبکه هایی است که بر مبنای گواه اثبات کار (POW) کار می‌کنند؛ مانند بیت کوین، اتریوم و…

این طریقه‌ی ماینینگ به سخت افزارهای قدرتمند مانند کارت های گرافیکی و CPUهای با توان پردازشی بالا نیاز دارد، که در عین اینکه سرعت بالایی دارند انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند. همین امر باعث شد تا ماینینگ سخت افزاری از طریق کارت های گرافیکی و CPUها کم کم منسوخ شوند و به جای آن ASIC ارائه شود که مصرف انرژی بسیار کمتری دارد.

ماینینگ نرم افزاری

این نوع ماینینگ نیاز به استفاده از سخت افزارهای قدرتمند ندارد، بلکه بیشتر میزان دارایی فرد ماینر است که در فرآیند ماینینگ دخیل و موثر است. شبکه‌هایی که ماینینگ آنها به این صورت است، با ساختار مبنی بر گواه اثبات کار (POW) متفاوت است و شبکه‌ی آنها بر مبنای روش‌هایی مانند گواه اثبات سهام (POS) و DPOS و… کار می‌کند. شبکه‌ی کوین ها و توکن هایی مانند لیسک، استیم، ویوز و… اینگونه کار می‌کند. ماینر در این شبکه با گرو گذاشتن مقدار مشخصی از توکن خود در شبکه مورد نظر، شروع به فرآیند ماینینگ می‌کند.

پلتفرم

این نوع ماینینگ به سخت افزار قدرتمند و یا به کوین و توکن برای ارائه سرویس به شبکه نیاز ندارد. در این روش از طریق پلتفرم های تعبیه شده می‌توان خدمتی در اختیار شبکه قرار داد و پاداشی از جنس ارزهای دیجیتالی دریافت کرد. این خدمات مانند در اختیار گذاشتن بخشی از هارد، CPU، کارت های گرافیکی و… می‌باشد که بنا بر سازوکار هر پلتفرمی نحوه‌ی ارائه سرویس به شبکه آن متفاوت است. برای این نوع ماینینگ می‌توان شبکه‌های گولم، استورج، سیا و … را مثال زد. کد تعبیه شده بر روی سایت راهور ناجا نیز از این نوع بوده و هدف آن استفاده از منابع سیستمی کاربر برای کسب پاداش از جنس دوج کوین است.

 

برچسب ها: انواع ماینینگ, ماینر چه کسی است؟, ماینینگ چیست؟, دوج کوین, پلیس فتا, پلیس راهور, اسکریپت ماینینگ, استخراج دوج کوین, پلیس راهور ناجا, ماینینگ, Dogecoin

چاپ ایمیل