سایت پیوندها به دلیل بدهی از دسترس خارج شد!

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش شرکت نوآوران شبکه سبز مهرگان (هاست ایران)، سایت پیوندها که لینک‌های سایت‌های موردتایید وزارت ارشاد را به کاربران سایت‌های فیلترشده پیشنهاد می‌کند به علت پرداخت نکردن بدهی خود به شرکت هاست‌ایران از دسترس خارج شد. شرکت هاست ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به بدهی وزارت ارشاد که متولی تامین هزینه‌های این سایت است، اعلام کرد ادامه ارائه سرویس میزبانی (هاستینگ) با توجه به این بدهی ۵ ساله مقدور نیست. فرشاد اسماعیلیان، نایب رییس هیئت مدیره هاست‌ایران در گفت‌وگو با شنبه‌پرس با اشاره به سخت شدن شرایط اقتصادی برای شرکت‌های خصوصی، عمل نکردن شرکت‌ها و نهادهای دولتی به تعهدات مالی‌شان را کمرشکن عنوان کرد و گفت: «بدهی وزارت ارشاد بابت سایت پیوندها حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که به‌هیچ‌وجه عدد قابل‌توجهی برای یک وزارتخانه دولتی محسوب نمی‌شود. اما علیرغم پیگیری‌های ۵ ساله ما، کسی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیست و ما تنها راه جلوگیری از ضرروزیان بیشتر شرکت‌مان را ادامه ندادن همکاری با وزارت ارشاد در رابطه با سایت پیوندها دیدیم.»Takian.ir eyvandha suspended

متن اطلاعیه هاست ایران ، به شرخ زیر است:

ارائه خدمات به سایت پیوندها از سال ۱۳۸۶ به درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شرکت هاست ایران ( نوآوران شبکه سبز مهرگان) انجام می شد. (ظاهرا بنا به دستورمعاونت محترم قضائی دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کار گروه تعین مصادیق مجرمانه ؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان عضوی از کارگروه مذکور مسئول تامین هزینه سایت مذکور می باشد).

تا انتهای سال ۱۳۹۲ قرارداد مربوطه، توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال آن وزارتخانه منعقد و پرداخت می‌شد و قرارداد سال ۹۲ تمدید وسرویس هم استمرار یافت. اما علیرغم ادامه میزبانی طبق روال جاری و درخواست های مکرر این شرکت متاسفانه مرکز موصوف به بهانه‌های مختلف از جمله اینکه باید ادمین سایت را جهت بروزرسانی و مدیریت در اختیار داشته باشد از عقد قرارداد جدید یا تمدید قرارداد قبلی استنکاف کرد. ( وحتی حاضر به اعلام کتبی این موضوع به ما نشد) ناگزیر مراتب به استحضارمعاونت محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه رسید که ایشان نیز طی مکاتباتی با ریاست محترم مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ضمن تاکید بر حساسیت سایت موردنظر در فضای مجازی، وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین هزینه‌های مربوطه را متذکر و نهایتا بر ادامه میزبانی این شرکت از سایت پیوندها صحه گذاشته و بر پرداخت حق‌الزحمه این شرکت تاکید کردند.

اما در ادامه بی‌توجهی مرکز مذکور؛ با پیگیری‌های صورت گرفته این بار موضوع منجر به صدور دستور وزیر محترم وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای جنتی شد که دستور پرداخت مطالبات هاست ایران را صادر کردند.. اما این بار نیز متاسفانه مرکز مذکور حتی با نادیده گرفتن دستور وزیر به بهانه‌های تکراری از پرداخت حقوق این شرکت استنکاف کرد و همچنان به مکاتبات معاون محترم دادستان کل کشور در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعین مصادیق محتوای مجرمانه توجهی نکردند. البته این شرکت مجددا مراتب را از طریق مکاتبه با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی نیز پیگیری ولی متاسفانه مکاتبات فوق نیز بی‌نتیجه ماند.

علی ایحال این شرکت در مقابل انجام خدمات میزبانی در راستای دستور معاون محترم دادستان در فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون دریافت هرگونه مبلغی تا کنون خدمات ارایه داده است، اما با بی‌مهری و نظرات سلیقه‌ای مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پرداخت حق‌الزحمه خود مواجه شده است. متاسفانه با وضعیت اقتصادی حاکم، اگر قرار باشد سازمان‌های دولتی در پرداخت حق‌الزحمه شرکت‌های خصوصی چنین عمل کنند کسب‌وکارهای مشابه شرکت ما را به تعطیلی خواهند کشاند. در حال حاضر این شرکت در آستانه تعدیل نیرو و مشکلات عدیده مالی از جمله عدم امکان پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل و بدهی‌های معوقه به شرکت‌های سرویس‌دهنده بالادستی مواجه است لذا علیرغم میل باطنی ادامه ارائه این خدمات عملا از توان این شرکت خارج شده است .

باتشکر - نوآوران شبکه سبز مهرگان (هاست ایران)

برچسب ها: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه, هاستینگ, سرویس میزبانی, وزارت ارشاد, سایت یوندها, پیوندها, 10.10.34.34, فضای مجازی

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ