IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

افزایش حملات سازمانی بدلیل عدم بروزرسانی و اعتماد بیش از حد به Endpoint ها

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

امروزه در معرض خطر قرار گرفتن سازمان ها از نظر امنیت سایبری، موضوعی دور از انتظار نیست اما یک مطالعه جدید منتشر شده توسط موسسه Ponemon نشان داد که میزان سازمان هایی که در معرض خطر قرار دارند، کاملا هشدار دهنده است.Takian.ir Endpoint Attacks Increase as Patching Slows
این تحقیق که در سال 2018 در مورد وضعیت امنیتی Endpoint ها انجام شده است، از افزایش تعداد شرکت هایی که در طی 12 ماه گذشته با حملات ناشی از اعتماد بیش از حد به Endpoint هامواجه شده اند، خبر میدهد.
نظرسنجی تحت حمایت Barkly شامل 660 متخصص فناوری اطلاعات و امنیت بود. همه شرکت کنندگان حملات Zero day و ناگهانی را به عنوان مهمترین و نگران کننده ترین تهدیدها میدانند واز بین همه شرکت کنندگان، نزدیک به دو سوم سازمان ها در 12 ماه گذشته به خطر افتاده اند.
در نتیجه 70 درصد از شرکت کنندگان گفتند که در 12 ماه گذشته راه حل های آنتی ویروس را جایگزین کرده اند و یا قصد جایگزینی در 12 ماه آینده را دارند. برای شناسایی بیشترین چالش هایی که در مورد شکاف های امنیتی وجود دارد، پاسخ دهندگان به بررسی حجم زیاد False Positive ها، حمایت ناکافی و پیچیدگی بالای مدیریتی به عنوان موارد نگران کننده در مورد استفاده از Endpoint ها اشاره کردند.
علاوه بر این، چهار نفر از پنج شرکت کننده گفتند که تلاش می کنند تا از Patch ها استفاده کنند و به طور متوسط ​​تاخیر 102 روزه برای Patch های مرتبط با Endpoint ها گزارش شده است. با وجود شیوع حملات Zero Day، این بررسی نشان داد که 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که زمان بیشتری برای تست و تست شدن در نظر می گیرند.
برای آن دسته از شرکت هایی که در 12 ماه گذشته از یک حمله مرتبط با Endpointرنج می برند، هزینه حملات نیز افزایش یافته است. شرکت هایی که گزارش دادند حملات مرتبط با Endpoint ها که به درستی تشخیص داده نشده اند در سال گذشته افزایش 42 درصدی را داشته اند، که میانگین هزینه یک حمله را برای یک سازمان به 7،120،000 دلار در سال 2018 رساند. این مبلغ به 440 دلار برای هر Endpoint نصب شده بر روی هر کلاینت می رسد و قیمت آن تقریبا دوبرابر شده است که برای کسب و کار کوچک تا متوسط ​​تقریبا ​​763 دلار هزینه در بر داشته است.
لری پونونون، رئیس و بنیانگذار موسسه Ponemon، در یک نشست مطبوعاتی گفت: "این افزایش حملات موفقیت آمیز وجود یک شکاف عمیق در امنیت سازمان ها را نشان میدهد و راه حل ها و فرآیندهای موجود جوابگو نبوده است." سازمان ها بر این باورند که آنتی ویروس های فعلی تنها 43٪ از حملات را مسدود می کند و این نشان از یک نیاز برای مقابله و جلوگیری از حملات Zerodayاست و از طرفی عدم بروزرسانی دائمی سرویس های سازمانی نیز مزید بر علت ناامن بودن شبکه سازمان ها شده است.

برچسب ها: Endpoint, بروزرسانی, Zero Day, امنیت سایبری

چاپ ایمیل